TVR parantaa asiakaspalvelua myös tulorekisterin avulla

Tulorekisteri on kansallinen sähköinen tietokanta, joka on tarkoitus ottaa käyttöön vuoden 2019 alussa. Se tulee sisältämään kattavat palkka-, eläke- ja etuustiedot yksilötasolla. Tiedon tuottajat ilmoittavat tiedot ansiotuloista tulorekisteriin reaaliaikaisesti ja maksukohtaisesti.

– Työttömyysvakuutusrahasto tulee olemaan yksi tulorekisterin käyttäjistä. Viranomaiset ja muut tiedon käyttäjät saavat rekisteristä vain sen tiedon, mitä he tarvitsevat toiminnassaan. TVR:n asiakkaille rekisterin käyttöönotto merkitsee asiointitarpeen vähenemistä ja palvelun paranemista, sanoo vakuutusjohtaja Juho Oksanen.

Asiakkaan työmäärä pienenee

TVR:n asiakkaalle tulorekisterin käyttöönotto mahdollistaa toteutuneeseen palkanmaksuun perustuvan maksamismenettelyn, jolloin palkkasummia tai niiden muutoksia ei tarvitse ilmoittaa TVR:lle.

– Asiakkaan tehtäväksi jää TVR:n laatiman laskun maksaminen. Jos asiakas ottaa laskut vastaan sähköisesti, niin tästä menettelystä muodostuu hyvin joustava.

Oksanen toteaa, että niiden asiakkaiden ei tarvitse kuitenkaan olla huolissaan, jotka haluavat pysyä ennakkomaksamisen mallissa.

– Ennakkomallissa pysyville asiakkaillemme tulorekisterin tuoma hyöty on se, että enää ei tarvitse tehdä lopullista palkkasummailmoitusta.

TVR valmistautuu parhaillaan tulorekisterin tulemiseen täydellä tarmolla. Rahastossa uudistetaan tietojärjestelmiä ajantasaisen menettelyn mahdollistamiseksi.

Tulorekisterin tietoja käyttävät vuoden 2019 alusta lähtien Verohallinto, Kela, Työttömyysvakuutusrahasto ja työeläkelaitokset sekä Eläketurvakeskus. Seuraavana vuonna käyttäjien määrä kasvaa merkittävästi.

Lisätietoa aiheesta löytyy tulorekisteri.fi-sivustolla. Lisäksi kannattaa liittyä tulorekisterin uutiskirjeen postituslistalle. Uutiskirjeessä kerrotaan tulorekisterin ajankohtaisista asioista ja hankkeen edistymisestä. Uutiskirje lähetetään noin kahden kuukauden välein sähköpostitse. 

Asiakkaan näkökulmasta tulorekisterin käyttöönotto mahdollistaa toteutuneeseen palkanmaksuun perustuvan maksamismenettelyn, jolloin palkkasummia tai niiden muutoksia ei tarvitse ilmoittaa, toteaa vakuutusjohtaja Juho Oksanen.

Päivitetty 20.11.2017

Ota yhteyttä

 

Palvelemme sinua arkisin klo 9.0016.15

Työttömyysvakuutusmaksut

Vakuutusmaksujen perintä ja reskontra

Vaihde

075 757 0500 (pvm/mpm)

asiakaspalvelu(at)tvr.fi

Siirry lähettämään suojattu sähköpostiviesti >

075 757 0503 (pvm/mpm)

perinta(at)tvr.fi
vakuutusmaksut.reskontra(at)tvr.fi

09 6803 7380

info(at)tvr.fi

Fax 09 6803 7358