Miten tietoja voi ilmoittaa tulorekisteriin?

Tietojen ilmoittaminen tulorekisteriin on mahdollista teknisen rajapinnan kautta, sähköisen asiointipalvelun kautta verkkolomakkeella tai lataamalla tiedot tiedostona. Tiedot voi ilmoittaa vain erityisestä syystä paperilomakkeella. Mikäli palkanmaksuun käytetään esimerkiksi Palkka.fi-palvelua, palvelu lähettää ilmoitukset automaattisesti tulorekisteriin.

Tekninen rajapinta

Voit lähettää tiedot omasta palkkajärjestelmästä, jos siihen on rakennettu sähköinen yhteys tulorekisteriin. Onkin hyvä varmistaa oman palkkajärjestelmän toimittajalta, että tarvittavat järjestelmäpäivitykset tehdään  vuoden 2018 aikana. Erityisesti yritysten, jotka hoitavat itse palkanlaskennan ja palkkatiedon ilmoittamisen sekä tilitoimistojen ja muiden palkkahallinnon ulkoistuskumppaneiden on syytä valmistautua hyvissä ajoin tulorekisterin tuloon.

Teknisen rajapinnan käyttöön tarvitaan varmenne. Sitä voi hakea 1.11.2018 lähtien.

Tulorekisterin sähköinen asiointipalvelu

Tunnistautuminen tapahtuu Suomi.fin tai Katso-tunnisteen avulla, jos kyseessä on ulkomainen yritys tai henkilö. Jos asioit asiointipalvelussa jonkun muun puolesta, tarvitset valtuudet.

Valtuuksia tehdään ja haetaan pääsääntöisesti Suomi.fi-palvelusta.

Valtuutukseen käytetään kuitenkin Katso-palvelua, jos Kaupparekisterissä tai YTJ:ssä ei ole organisaatiolle Y-tunnusta tai tietoa sen nimenkirjoitusoikeudellisesta henkilöstä. Katso-palvelua käytetään myös, jos ulkomaalaista yritystä ei ole rekisteröity kaupparekisteriin tai sen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilöllä ei ole suomalaista henkilötunnusta.

Päivitetty 2.10.2018

Ota yhteyttä

 

Palvelemme sinua arkisin klo 9.0016.15

Työttömyysvakuutusmaksut

Vakuutusmaksujen perintä ja reskontra

Vaihde

075 757 0500 (pvm/mpm)

asiakaspalvelu(at)tvr.fi

Siirry lähettämään suojattu sähköpostiviesti >

075 757 0500 (pvm/mpm)

perinta(at)tvr.fi
vakuutusmaksut.reskontra(at)tvr.fi

09 6803 7380

info(at)tvr.fi

Fax 09 6803 7358