Arvioitu omavastuumaksun määrä on
Laskelman perusteena olevat tiedot
Työnantajan omavastuumaksuprosentti |
{{formatPercentage(vm.ownRiskPercentage, 6)}} % ({{formatResource('compared_to_year', vm.employmentTerminationYearField.value - 1)}}) |
Maksuvelvoitepäivien lukumäärä |
{{vm.paymentObligationDaysText}} |
Työttömyysetuusmeno (laskentaperuste) |
{{formatCurrency(vm.benefitExpenditure)}} € |
{{vm.printTitle}}
Laskentakaava:
maksuvelvoitepäivien lkm x ansiopäiväraha €/pv x omavastuumaksuprosentti = työnantajan omavastuumaksu
Arvio työnantajan omavastuumaksusta:
{{vm.paymentObligationDays}} pv × {{formatCurrency(vm.estimatedAllowanceField.value)}} €/pv × {{formatPercentage(vm.ownRiskPercentage, 6)}} % = {{formatCurrency(vm.ownRiskPayment)}} €
Arvioitu omavastuumaksun määrä on {{formatCurrency(vm.ownRiskPayment)}} €.
Työnantajalle ei arvion mukaan tule omavastuumaksua, koska
Arvio on suuntaa-antava ja perustuu laskurin käyttäjän syöttämiin tietoihin.
Omavastuumaksun suuruuteen vaikuttaa ratkaisevasti henkilön työttömyyspäivärahaoikeuden tai lisäpäiväoikeuden alkamisajankohta. Nämä puolestaan riippuvat työsuhteen päättymisajankohdasta tai lomautuksen alkamisajankohdasta sekä näitä seuranneesta työttömyyden kestosta.
Työttömyyspäivärahakauden enimmäisaika (500 päivää) voi kulua yhdenjaksoisesti tai osissa esimerkiksi tilanteissa, joissa henkilö on ollut sairaana ja saanut sairauspäivärahaa tai työllistynyt lyhyeksi ajaksi, jolloin henkilöllä ei ole ollut oikeutta työttömyyspäivärahaan. Taloudellisen etuuden maksaminen voi vaikuttaa työttömyyspäivärahaoikeuden tai lisäpäiväoikeuden alkamisajankohtaan, koska työttömyysturvalain mukaan jaksotettava taloudellinen etuus estää työttömyyspäivärahan maksamisen jaksotusajalta ja näin ollen siirtää työttömyyspäivärahaoikeuden tai lisäpäiväoikeuden alkamisajankohtaa. Edellä mainituista syistä työttömyyspäiväraha- tai lisäpäiväoikeuden alkamisajankohtaa ei voida etukäteen tietää.
Arviossa ei ole huomioitu mahdollisia tulevia työttömyysturvan tason muutoksia.
Työnantajalle tulee arvion perusteella omavastuumaksua.
Arvio on suuntaa-antava ja perustuu laskurin käyttäjän syöttämiin tietoihin.
Arvio perustuu vuosien 1950 - 1954 välillä syntyneen henkilön lisäpäiväoikeuteen.
Omavastuumaksun suuruuteen vaikuttaa ratkaisevasti henkilön lisäpäiväoikeuden alkamisajankohta. Tämä puolestaan riippuu työsuhteen päättymisajankohdasta tai lomautuksen alkamisajankohdasta sekä näitä seuranneesta työttömyyden kestosta.
Työttömyyspäivärahakauden enimmäisaika (500 päivää) voi kulua yhdenjaksoisesti tai osissa esimerkiksi tilanteissa, joissa henkilö on ollut sairaana ja saanut sairauspäivärahaa tai työllistynyt lyhyeksi ajaksi, jolloin henkilöllä ei ole ollut oikeutta työttömyyspäivärahaan.
Taloudellisen etuuden maksaminen voi vaikuttaa lisäpäiväoikeuden alkamisajankohtaan, koska työttömyysturvalain mukaan jaksotettava taloudellinen etuus estää työttömyyspäivärahan maksamisen jaksotusajalta ja näin ollen siirtää lisäpäiväoikeuden alkamisajankohtaa. Lisäpäiväoikeuden alkamisajankohtaa ei yllä mainituista syistä voi etukäteen tietää.
Arviossa ei ole huomioitu mahdollisia tulevia työttömyysturvan tason muutoksia.
Työttömän lisäpäiväoikeuden ja siihen perustuvan työnantajan omavastuumaksuvelvollisuuden perusedellytys on, että vuosina 1950 - 1954 syntynyt henkilö on täyttänyt 59 vuotta ennen työttömyyspäivärahakauden enimmäisajan (500 päivää) täyttymistä.
Työnantajalle tulee arvion perusteella omavastuumaksua.
Arvio on suuntaa-antava ja perustuu laskurin käyttäjän syöttämiin tietoihin.
Arvio perustuu vuosien 1955 - 1956 välillä syntyneen henkilön lisäpäiväoikeuteen.
Omavastuumaksun suuruuteen vaikuttaa ratkaisevasti henkilön lisäpäiväoikeuden alkamisajankohta. Tämä puolestaan riippuu työsuhteen päättymisajankohdasta tai lomautuksen alkamisajankohdasta sekä näitä seuranneesta työttömyydestä.
Työttömyyspäivärahakauden enimmäisaika (500 päivää) voi kulua yhdenjaksoisesti tai osissa esimerkiksi tilanteissa, joissa henkilö on ollut sairaana ja saanut sairauspäivärahaa tai työllistynyt lyhyeksi ajaksi, jolloin henkilöllä ei ole ollut oikeutta työttömyyspäivärahaan.
Taloudellisen etuuden maksaminen voi vaikuttaa lisäpäiväoikeuden alkamisajankohtaan, koska työttömyysturvalain mukaan jaksotettava taloudellinen etuus estää työttömyyspäivärahan maksamisen jaksotusajalta ja näin ollen siirtää lisäpäiväoikeuden alkamisajankohtaa. Lisäpäiväoikeuden alkamisajankohtaa ei yllä mainituista syistä voi etukäteen tietää.
Arviossa ei ole huomioitu mahdollisia tulevia työttömyysturvan tason muutoksia.
Työttömän lisäpäiväoikeuden ja siihen perustuvan työnantajan omavastuumaksuvelvollisuuden perusedellytys on, että vuosina 1955 - 1956 syntynyt henkilö on täyttänyt 60 vuotta ennen työttömyyspäivärahakauden enimmäisajan (500 päivää) täyttymistä.
Työnantajalle tulee arvion perusteella omavastuumaksua.
Arvio on suuntaa-antava ja perustuu laskurin käyttäjän syöttämiin tietoihin.
Arvio perustuu vuonna 1957 tai sen jälkeen syntyneen henkilön lisäpäiväoikeuteen.
Omavastuumaksun suuruuteen vaikuttaa ratkaisevasti henkilön lisäpäiväoikeuden alkamisajankohta. Tämä puolestaan riippuu työsuhteen päättymisajankohdasta tai lomautuksen alkamisajankohdasta sekä näitä seuranneesta työttömyyden kestosta.
Työttömyyspäivärahakauden enimmäisaika (500 päivää) voi kulua yhdenjaksoisesti tai osissa esimerkiksi tilanteissa, joissa henkilö on ollut sairaana ja saanut sairauspäivärahaa tai työllistynyt lyhyeksi ajaksi, jolloin henkilöllä ei ole ollut oikeutta työttömyyspäivärahaan.
Taloudellisen etuuden maksaminen voi vaikuttaa lisäpäiväoikeuden alkamisajankohtaan, koska työttömyysturvalain mukaan jaksotettava taloudellinen etuus estää työttömyyspäivärahan maksamisen jaksotusajalta ja näin ollen siirtää lisäpäiväoikeuden alkamisajankohtaa. Lisäpäiväoikeuden alkamisajankohtaa ei yllä mainituista syistä voi etukäteen tietää.
Arviossa ei ole huomioitu mahdollisia tulevia työttömyysturvan tason muutoksia.
Työttömän lisäpäiväoikeuden ja siihen perustuvan työnantajan omavastuumaksuvelvollisuuden perusedellytys on, että vuonna 1957 ja sen jälkeen syntynyt henkilö on täyttänyt 61 vuotta ennen työttömyyspäivärahakauden enimmäisajan (500 päivää) täyttymistä.
Työnantajalle tulee arvion perusteella omavastuumaksua.
Arvio on suuntaa-antava ja perustuu laskurin käyttäjän syöttämiin tietoihin.
Arvio perustuu tilanteeseen, jossa henkilön irtisanomisesta johtuva 60 vuoden iän täyttämisen jälkeen alkanut työttömyyspäivärahaoikeus jatkuu niin, että hänellä on oikeus päivärahaan siihen saakka, kun hän siirtyy vanhuuseläkkeelle 62 vuotta täytettyään.
Omavastuumaksu työttömyyspäivärahamenosta koskee vain niitä työttömiä, jotka eivät ole ehtineet siirtyä työttömyysturvan lisäpäiville ennen 63 vuoden ikää.
Omavastuumaksun suuruuteen vaikuttaa ratkaisevasti henkilön työttömyyspäivärahaoikeuden alkamisajankohta. Tämä puolestaan riippuu työsuhteen päättymisajankohdasta ja mahdollisesta taloudellisen etuuden jaksotuksesta sekä näitä seuranneesta työttömyyden kestosta.
Työttömyyspäivärahakauden enimmäisaika (500 päivää) voi kulua yhdenjaksoisesti tai osissa esimerkiksi tilanteissa, joissa henkilö on ollut sairaana ja saanut sairauspäivärahaa tai työllistynyt lyhyeksi ajaksi, jolloin henkilöllä ei ole ollut oikeutta työttömyyspäivärahaan.
Taloudellisen etuuden maksaminen voi vaikuttaa työttömyyspäivärahaoikeuden alkamisajankohtaan, koska työttömyysturvalain mukaan jaksotettava taloudellinen etuus estää työttömyyspäivärahan maksamisen jaksotusajalta. Näin ollen henkilön työttömyyspäivärahaoikeuden alkamisajankohtaa ei yllä mainituista syistä voi etukäteen tietää.
Arviossa ei ole huomioitu mahdollisia tulevia työttömyysturvan tason muutoksia.
Työnantajalle tulee arvion perusteella omavastuumaksua.
Arvio on suuntaa-antava ja perustuu laskurin käyttäjän syöttämiin tietoihin.
Arvio perustuu tilanteeseen, jossa henkilön irtisanomisesta johtuva 60 vuoden iän täyttämisen jälkeen alkanut työttömyyspäivärahaoikeus jatkuu niin, että hänellä on oikeus päivärahaan vielä 63 vuotta täytettyään.
Omavastuumaksu työttömyyspäivärahamenosta koskee vain niitä työttömiä, jotka eivät ole ehtineet siirtyä työttömyysturvan lisäpäiville ennen 63 vuoden ikää.
Omavastuumaksun suuruuteen vaikuttaa ratkaisevasti henkilön työttömyyspäivärahaoikeuden alkamisajankohta. Tämä puolestaan riippuu työsuhteen päättymisajankohdasta ja mahdollisesta taloudellisen etuuden jaksotuksesta sekä näitä seuranneesta työttömyyden kestosta.
Työttömyyspäivärahakauden enimmäisaika (500 päivää) voi kulua yhdenjaksoisesti tai osissa esimerkiksi tilanteissa, joissa henkilö on ollut sairaana ja saanut sairauspäivärahaa tai työllistynyt lyhyeksi ajaksi, jolloin henkilöllä ei ole ollut oikeutta työttömyyspäivärahaan.
Taloudellisen etuuden maksaminen voi vaikuttaa työttömyyspäivärahaoikeuden alkamisajankohtaan, koska työttömyysturvalain mukaan jaksotettava taloudellinen etuus estää työttömyyspäivärahan maksamisen jaksotusajalta. Näin ollen henkilön työttömyyspäivärahaoikeuden alkamisajankohtaa ei yllä mainituista syistä voi etukäteen tietää.
Arviossa ei ole huomioitu mahdollisia tulevia työttömyysturvan tason muutoksia.
Työnantajan omavastuumaksuprosentti vuosina 1950–1956 syntyneiden osalta: {{formatPercentage(vm.ownRiskPercentageA, 6)}} % |
Työnantajan omavastuumaksuprosentti vuonna 1957 tai sen jälkeen syntyneiden osalta: {{formatPercentage(vm.ownRiskPercentageB, 6)}} % |
Omavastuumaksuprosentin määräytymisessä käytettävät palkkasummarajat tarkistetaan vuosittain. |